Facebook wydaje najwięcej na lobbing

Nakłady na lobbing Facebooka wzrosły o 6,7 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem i o 3,9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 roku - podał Bloomberg. Kwota ta przewyższyła sumy wydane na ten cel przez innych gigantów technologicznych, takich jak Amazon, Microsoft i Google Alphabet.

jr
jr
Udostępnij artykuł:

Facebook Inc. wydał 5,1 miliona dolarów na lobbing w trzecim kwartale, ponownie zwiększając swoje wydatki w Waszyngtonie. Wpłynął na to wyciek dokumentów sygnalistki Frances Haugen i pojawienie się zarzutów o wprowadzenie w błąd Kongresu, opinii publicznej i organów nadzoru papierów wartościowych.

 

Amazon przeznaczył na lobbying 4,7 miliona dolarów, nieco mniej niż w poprzednim kwartale. Google wydał 2,6 miliona dolarów, czyli o 24,9 proc. więcej niż w drugim kwartale. Microsoft również 2,6 miliona dolarów, co stanowi wzrost o 6,5 proc. w stosunku do ostatniego kwartału.

Firma Zuckerberga stoi w obliczu wyzwań, w tym kontroli ze strony ustawodawców rozważających nowe prawo. Ma ono na celu wzmocnienie prywatności użytkowników platform internetowych i ochrony dzieci w internecie. Z doniesień sygnalistów wynika, że Facebook rozumiał ryzyko, jakie jego platformy niosą dla użytkowników i ogółu społeczeństwa, ale je bagatelizował.

Informatorka, Frances Haugen, była menedżerka produktu w Facebooku, złożyła skargę do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy, twierdząc, że firma i jej kierownictwo wprowadzali inwestorów w błąd.  W USA trwają również prace nad ponadpartyjnym ustawodawstwem antymonopolowym, które miałoby poważne konsekwencje dla praktyk biznesowych Facebooka.

Facebook stawia na metaverse Facebook zatrudnia już ponad 10 tys.  pracowników pracujących nad gadżetami mającymi ułatwiać funkcjonowanie w metaverse, takimi jak okulary AR. Zdaniem Zuckerberga – po wprowadzeniu metaverse mają być one tak wszechobecne jak smartfony. W ciągu najbliższych pięciu lat gigant technologiczny ma też stworzyć 10 tys. nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej. To także ma związek z planami firmy dotyczącymi budowy metaverse.

Firma Marka Zuckerberga podkreśla, że "metaverse, podobnie jak internet, będzie wspólnym dokonaniem firm technologicznych, programistów, twórców i decydentów, którego kluczowymi cechami będzie otwartość i interoperacyjność".

Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.

 

jr
Autor artykułu:
jr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media